آدیداس، از زباله‌های اقیانوس‌ها و تورهای ماهیگیری غیرقانونی کفش کتانی تولید می کند .

بقیه توضیحات و عکس ها در ادامه مطلب ...


آدیداس، از زباله‌های اقیانوس‌ها و تورهای ماهیگیری غیرقانونی کفش کتانی تولید می کند .

آدیداس با همکاری یک سازمان خلاق چند رشته‌ای فعال در حوزه‌ی محیط زیست به نام ” Parley For The Oceans ” مفهوم کلی یک کفش کتانی را ایجاد کرده است که تقریباً به طور کامل از زباله‌های پلاستیکی و تورهای ماهیگیری که از دریا گرفته شده‌اند ساخته می‌شود.

تورهای ماهیگیری یکی از منابع اصلی آلودگی اقیانوس‌ها هستند، اما سهم قابل توجهی از این تورها که برای تولید الیاف بازیافتی استفاده شده‌اند منبعی هیجان‌انگیزتر از زباله‌های اقیانوس دارند: Sea Shepherds که یک سازمان فعال در حوزه‌ی محیط زیست و محدود به دریا است بعد از اینکه اینترپل ۱۱۰ روز برای دستگیری شکارچیان غیرقانونی سواحل غرب آفریقا وقت گذاشتف موفق شد تقریباً ۷۲ کیلومتر تور ماهیگیری غیرمجاز به دست آورد. البته بعد از اینکه در پایان این تعقیب و گریز ۱۱۰ روزه قایق شکارچیان غیرمجاز غرق شد فعالان محیط زیست جان آن‌ها را نجات دادند.

adidas

رویه‌ی این کفش‌های کتانی از زباله‌های پلاستیکی بازیافتی و الیاف شبکه‌ای سبز ساخته شده است در حالی که برای ساخت پایه یا بیس کفش از دیگر مواد پایدار استفاده شده است. در گذشته آدیداس متهم به آلوده کردن محیط زیست شده بود اما حالا این کمپانی مشهور با تولید این کفش‌های کتانی می‌تواند عملکرد خود در حفظ محیط زیست و اقیانوس‌ها را برای جهانیان به نمایش بگذارد و کمی از فشارهای فعالان محیط زیست را کاهش دهد. این کفش‌ها شاید به تولید انبوه برسند، شاید هم نه، اما چیزی که روشن است این است که مدیران آدیداس قول داده‌اند که از الیاف بازیافتی تولید شده از اوایل سال ۲۰۱۶ در تولیدات خود استفاده کنند.

برای تولید کفش کتانی جدید آدیداس که سازگار با محیط زیست است از زباله‌های اقیانوس‌ها و تورهای ماهیگیری ضبط شده از شکارچیان غیرمجاز استفاده می‌شود.

adidasseatrash2-640x427

تورهای ماهیگیری که دور انداخته شده‌اند اقیانوس‌ها را آلوده می‌کند و می‌تواند زندگی موجودات دریایی را نابود کند.recycled-fish-net-ocean-trash-eco-sneakers-adidas-3

بعضی از این تورهای ماهیگیری توسط فعالان محیط زیست ” Sea Shepherd ” از شکارچیان غیرقانونی ضبط شده است.

adidasseatrash4-640x427

شکارچیان غیرمجاز ۱۱۰ روز به صورت نامحسوس ردیابی شدند و نهایتاً ۷۲ کیلومتر تور ماهیگیری بازیافت شد.

adidasseatrash5-640x427

سرانجام تورهای ماهیگیری و زباله‌های اقیانوس به الیافی تبدیل شدند که می‌توان از آن برای تولید انواع مختلف پوشاک استفاده کرد.

adidasseatrash3-640x427

آدیداس از اوایل سال ۲۰۱۶ از این الیاف در تولیدات خود استفاده خواهد کرد.

recycled-fish-net-ocean-trash-eco-sneakers-adidas-6

منبع